Raja Koduri skomentował opinie na temat kart Radeon RX Vega

poprzednie następne

Szef Radeon Technologies Group, Raja Koduri, wrzucił do sieci kilkanaście twittów, będących jego komentarzem do ocen oraz opinii zebranych podczas i po premierze przez karty Radeon RX Vega. Jego zdaniem Vega zawiera szereg nowych funkcji, które wymagają przystosowania oprogramowania, i ocenianie możliwości tej architektury przez pryzmat kart Radeon RX jest niekompletną analizą. Odniósł się też do zarzutów dotyczących wysokiego poboru energii, zwracając uwagę, że tylko nieliczne recenzje przygotowane w ostatnim czasie dobrze prezentują wszystkie opcje dzięki którym wskaźnik wydajności na wat kart Vega ma dość szeroki zakres.

Miał tu zapewne na myśli aktualizację recenzji Toms Hardware, oraz recenzję wydaną przez TechReport po 2 tygodniach od premiery, w których jak się okazuje Vega 64 w trybie Power Save pobiera około 1/3 mniej energii niż w trybie standardowym, przy tylko niewielkim spadku FPS.

Komentując dalej kwestię poboru energii Raja Koduri wskazał również, że nie łatwo jest wybrać czy karta powinna być standardowo sprofilowana pod kątem najwyższego wskaźnika wydajności w przeliczeniu na cenę, czy wydajności w przeliczeniu na Watt, w sytuacji kiedy poziom sprzedaży kształtuje wskaźnik wydajności na cenę, a opinie wpływające na sprzedaż kształtuje wskaźnik wydajności na wat.

Następnie skomentował opinie dotyczące wydajności w przeliczeniu na powierzchnię zajmowaną przez rdzeń krzemowy, twierdząc, że należy uwzględnić funkcje które pozwalają Vega konkurować nie tylko z GP104, ale również układami Nvidia GP102 i GP100.

Na koniec Raja Koduri stwierdził, że zamieszanie z cenami kart Radeon RX Vega nie jest sprzyjającą sytuacją, komentując to w ten sposób, że żyjemy w ciekawych czasach, w których gracze nie życzą sobie aby karty były kupowane przez osoby zajmujące się wykopywaniem kryptowalut, natomiast osoby zajmujące się wykopywaniem kryptowalut nie chcą, aby karty były kupowane przez graczy. Jednocześnie zapewnił, że jego zespół robi bardzo wiele, aby zwiększyć dostawy kart na rynek.


Z twittami można się zapoznać tutaj oraz tutaj