McDonalds planuje korzystać z sztucznej inteligencji
McDonald's planuje wdrożenie sztucznej inteligencji generatywnej (generative AI) w swoich operacjach w 2024 roku. Współczesne witryny internetowe, aplikacje i przedsiębiorstwa różnych branż zaczynają integrować tę technologię, co zauważa się również w fizycznych operacjach. McDonald's, jedna z największych sieci restauracji fast food, zamierza intensyfikować korzystanie z AI w przyszłym roku.
Współpracując z Google, firma planuje wprowadzić ulepszenia sprzętowe i programowe w tysiącach swoich restauracji, aby dostosować się do zastosowania sztucznej inteligencji, obejmując kioski do zamawiania i aplikację mobilną. McDonald's nie podał dokładnych szczegółów dotyczących zastosowania AI, ale zapewnia, że technologia "szybko wykryje i wprowadzi rozwiązania zmniejszające zakłócenia w biznesie" dla menedżerów, co przyczyni się do dostarczania klientom "gorącego, świeżego jedzenia".
Automatyzacja AI ma zoptymalizować przetwarzanie zamówień, skracając czas oczekiwania na jedzenie, co minimalizuje ryzyko ostygnięcia potraw. McDonald's planuje świadczyć te usługi za pośrednictwem platformy Google Cloud.
W kontekście wprowadzenia AI pojawia się pytanie, czy McDonald's zmniejszy liczbę pracowników na rzecz technologii. Firma twierdzi, że głównie zredukuje złożoność zadań dla obsługi i zapewni "ekscytujące nowe doświadczenia" zarówno dla klientów, jak i pracowników. Niejasne jednak pozostaje, czy technologia zastąpi pewne stanowiska pracy.
Warto dodać, że wcześniejsze próby McDonald's z AI w drive-thru w 2021 roku nie były skuteczne, a klienci doświadczali błędów w zamówieniach i trudności w komunikacji z systemem. Mimo zapewnień dyrektora generalnego o potencjalnej dokładności na poziomie 95%, doświadczenia klientów wskazywały na niższą skuteczność tej technologii.