Problem z certyfikatem w Outlook
Co zrobić, jeżeli program Outlook wyświetla nam przy każdym uruchomieniu komunikat z napisem "Serwer z którym masz połączenie używa certyfikatu zabezpieczeń którego nie można zweryfikować."? Otóż istnieje kilka rozwiązań tego problemu, najprostszym jest zainstalować owy certyfikat, klikając na "wyświetl certyfikat" i tam go instalując, wtedy powinien zostać dodany do bazy i nie powinno z nim być problemów. jednak co jeśli takie rozwiązanie nie pomaga w pozbyciu się komunikatu? U mnie osobiście pomogło przestawienie nazw serwerów POP i SMTP, zauważmy, że nowe wersje Outlooka np 2016, prosi przeważnie tylko nazwę użytkownika i hasło do poczty, sam domyślnie ustawiając POP i SMTP. Dlatego też należy zmienić tą nazwę na "poprawna", przykładowo program dodał nam adres servera SMTP i POP jako pop.przyklad.naszafirma.pl oraz smtp.przyklad.naszafirma.pl, należy wtedy wejść na swoją pocztę poprzez przeglądarkę www, dla przykładu. poczta.home.pl, zalogować się na pocztę i sprawdzić jakie są dane w nazwie serwerów SMTP i POP., jeżeli będą to np: naszafirma.home.pl dla POP i SMTP, to wklejamy ona adresy do pól nazwa serwera SMTP oraz POP. To może od razu rozwiązać problem.. Należy wtedy wyłączyć i włączyć Outlooka. Dodajmy, że aby zmienić dane nazwy serwera w programie Outlook 2016 trzeba wejść w "Plik"> "Ustawienia kont">"zarządzaj profilami", tam po pojawieniu się okienka klikamy na email, a następnie po ukazaniu się kolejnego okienka klikamy dwukrotnie nie adres email i możemy przejść do ustawień. Jeżeli ta opcja nie pomoże, to w tym samym oknie po prawej stronie będzie opcja "więcej ustawień" tam możemy zrezygnować z połączenia szyfrowanego SSL poprzez wybranie "użyj połączenia szyfrowanego dla następnego typu" .. tu wybieramy "brak".