Apple zobowiązuje się do poparcia ogólnokrajowego prawa do naprawy
Apple ogłosiło swoje wsparcie dla ogólnokrajowego prawa do naprawy, które wymaga od firmy dostarczenia wszystkich niezbędnych materiałów do naprawy produktów producentów urządzeń.
Prawo do Naprawy
Wcześniej w tym miesiącu ustawa Prawo do Naprawy została oficjalnie ustanowiona po podpisaniu jej przez gubernatora Kalifornii, Gavina Newsoma. Celem ustawy jest ułatwienie i zwiększenie dostępności napraw zarówno dla właścicieli, jak i niezależnych sklepów detalicznych.
Zgodnie z tą ustawą, producenci muszą dostarczyć odpowiednie narzędzia, części, oprogramowanie i dokumentację w ciągu siedmiu lat od produkcji urządzenia o wartości powyżej 100 dolarów. Urządzenia tańsze nadal będą miały dostęp do tych materiałów, ale tylko przez trzy lata.
"Apple uważa również, że konsumenci i firmy skorzystałyby na ogólnokrajowym prawie, które uwzględnia naprawialność w połączeniu z integralnością produktu, jego użytecznością oraz fizycznym bezpieczeństwem" - stwierdził Brian Naumann, wiceprezes i dyrektor generalny ds. biznesu naprawczego firmy Apple.
Zmiana stanowiska Apple
Apple nie zawsze było przychylne niezależnym usługom naprawczym. Firma była znana z ograniczania dostępu do instrukcji i części niezbędnych do naprawy swoich urządzeń. Na szczęście firma zmieniła swoje podejście i stopniowo poparła ruch na rzecz prawa do naprawy.
Co więcej, firma poszła tak daleko, że poparła ustawę Prawo do Naprawy w Kalifornii w sierpniu ubiegłego roku. Od 2021 roku Federalna Komisja Handlu pracowała nad środkami kar za ograniczanie dostępności materiałów niezbędnych do naprawy produktów przez firmy.
Zaangażowanie tak dużego koncernu technologicznego w tę ustawę spotkało się z aprobatą Krajowej Rady Ekonomicznej. "Czy mieszkasz w Kalifornii, Maine czy Michigan, Apple dostarczy ci części, narzędzia i dokumentację potrzebne do naprawy twoich produktów Apple w rozsądnych cenach" - powiedziała dyrektor Lael Brainard.