Google wprowadza kolejne zmiany w silniku wyszukiwarki
Google wprowadziło do swojego algorytmu wyszukiwania nową funkcjonalność, która ma zróżnicować prezentowane wyniki wyszukiwania. Chodzi o to, by zaprezentować jak najwięcej różnych stron o tej samej tematyce. Do tej pory dość często zdarzało się, że cała pierwsza strona wyników wyszukiwania była zdominowana przez linki prowadzące do dwóch lub trzech stron. Reszta lądowała na kolejnych podstronach i w związku z tym użytkownicy zazwyczaj do nich nie docierali. Dlatego też od teraz na stronie wyszukiwania mają znajdować się maksymalnie dwa linki prowadzące do tej samej strony, przy czym odnośniki do subdomen również będą liczone na równi z linkami do strony nadrzędnej.
Google zaznacza przy tym, że od tej reguły będą odstępstwa i jeżeli algorytm stwierdzi, że wyświetlenie wielu linków do tej samej strony jest koniecznej ze względu na zadane przez użytkownika pytanie, to pozwoli na to. Nowy mechanizm już funkcjonuje, ale jest jeszcze daleki od ideału. Producent zapewnia jednak, że ten stan rzeczy ulegnie w niedalekiej przyszłości radykalnej zmianie na lepsze.