Jak wykorzystać media społecznościowe do przyjmowania płatności - przewodnik dla przedsiębiorców

Kto kupuje w mediach społecznościowych?

Przeciętny Polak spędza w internecie około dwóch godzin dziennie. Znaczną część tego czasu poświęca mediom społecznościowym, a zdarza się, że robi tam również zakupy. Z badań Fundacji Kobiet e-biznesu, których wyniki opublikowano w “Raport the power of social & live commerce. Edycja 2022”, dowiadujemy się, że w 2021 roku, 27% Polaków kupowało przez platformy społecznościowea rok później już 36%. Handel w social mediach zyskuje więc na popularności.

Z tego samego badania wynika również, że w platformach społecznościowych kupują głównie młode kobiety z małych miast. Im starsi ankietowani, tym rzadziej korzystają z tego kanału sprzedaży.

Z perspektywy klientów, robienie zakupów i dokonywanie płatności w mediach społecznościowych jest szybkie, łatwe, intuicyjne i atrakcyjne cenowo. Jeśli Twoja oferta jest skierowana do młodych osób, może się okazać, że będzie to dla Ciebie nowy, dochodowy kanał sprzedaży.

Gdzie i co warto sprzedawać?

Najpopularniejszym serwisem społecznościowym wśród kupujących jest Facebook. Popularne są również: Instagram, YouTube, TikTok. Zakupów w czasie transmisji na żywo dokonał już co czwarty Polak, a co dziesiąty robi to często.

Sklepy sprzedają w mediach społecznościowych najczęściej odzież i obuwie, kosmetyki i perfumy, książki, płyty i filmy, artykuły dziecięce i zabawki oraz meble i produkty związane z wystrojem wnętrz, a ostatnio również sprzęt RTV i AGD.

Jak sprzedawać w mediach społecznościowych?

Kanały społecznościowe są dużym wsparciem sprzedaży. Obecnie trudno już wyobrazić sobie biznes, który nie wykorzystuje tego potencjału. Jak możesz wejść do świata social mediów ze swoimi produktami lub usługami?

Jeśli masz platformę sprzedażową, możesz kierować klientów z social mediów do odpowiedniej karty produktu w swoim sklepie. Możesz to zrobić na przykład z poziomu Menedżera reklam na platformach Meta. Najbardziej popularnym sposobem sprzedaży jest wstawienie zdjęcia produktu z opisem i ustawienie opcji „Kup teraz”. Po kliknięciu w link klient zostanie przeniesiony na kartę produktową w e-sklepie. Możesz również zdecydować się na organizację transmisji live, które obecnie są bardzo popularne.

Jeśli nie masz sklepu internetowego, również możesz sprzedawać w mediach społecznościowych. Jednym z rozwiązań jest przekierowanie klientów do portali z ogłoszeniami, w których znajduje się Twoja oferta. Jeśli chcesz umożliwić klientom zakup od razu, bez przekierowania, możesz zdecydować się na publikację linku do produktu, który od razu będzie umożliwiał dokonanie płatności.

Jak przyjmować płatności w mediach społecznościowych?

Jednym z dostępnych na rynku rozwiązań jest to oferowane przez serwis 1koszyk. Platforma umożliwia wygenerowanie linku do konkretnego produktu lub usługi. Po kliknięciu w link, klient trafia na stronę z konkretną ofertą. Dzięki temu, że 1koszyk jest zintegrowany z bramką płatniczą Autopay, klient będzie mógł skorzystać z płatności elektronicznych, żeby zapłacić za ten zakup. Będzie mógł również wybrać kuriera, który dostarczy mu zakupy. Link do Twojej oferty możesz opublikować w dowolnych miejscu – np. w poście na Facebooku, w opisie transmisji na żywo, czy w relacji.

Czy warto umożliwiać płatności w mediach społecznościowych?

Media społecznościowe są potężnym narzędziem, które umożliwia bezpośrednie dotarcie do klientów. Wykorzystanie płatności w mediach społecznościowych otwiera nowe możliwości na zwiększenia przychodów, budowanie zaangażowania i gromadzenia danych o klientach, które w przyszłości można wykorzystać do personalizacji ofert.

Artykuł sponsorowany

Udostępnij artykuł na swoich mediach społecznościowych:


Kategorie: Muzyka | GSM | Programowanie | Edukacja | Biuro i firma | Narzędzia | Multimedia | Internet i komunikacja | Grafika | Dom | Bezpieczeństwo
Popularne programy:
7 Zip Adobe Acrobat Reader Dc Adblock Apache Openoffice Blender Brave Ccleaner Daemon Tools Lite Davinci Resolve Directx 12 Directx11 Discord Driver Booster Fat32 Format Free Mouse Auto Clicker Geforce Experience Gimp Gog Galaxy Google Chrome Google Finance Google Lens Huawei Health Hwinfo64 Hwmonitor Instagram Internet Explorer 11 Internet Explorer Java Se Runtime Environment Karta Ikea Family Languagetool Logmein Hamachi Media Player Classic Microsoft Authenticator Microsoft Edge Microsoft Net Framework Microsoft Office 2016 Microsoft Office Microsoft Teams Monitor Burz Mozilla Firefox Mp4 To Mp3 Converter Mpk Krakw Rozkad Jazdy Msi Afterburner Musescore Nero Burning Rom Notepad Obs Studio Openofficeorg Opera Pogoda Icm Protonmail Putty Portable Qbittorrent Radar Lotw Realtek High Definition Audio Reverso Rufus Samsung Smart Switch Mobile Scrabble Speedfan Steam Strava Teamviewer Telegram Tiktok Tumacz Polsko Angielski Tvn24 Go Tvp Stream Uber Eats Food Delivery Ubisoft Connect Ublock Origin Virtualbox Vlc Media Player Windows 10 Windows 11 Home Edition Windows 7 Service Pack Windows 7 Windows 81 Windows Media Player Windows Winrar Zdjcia Google Bluestacks Brawl Stars Epic Games Launcher Roblox Drzewo Genealogiczne Ii Flashscore Livesportspl Itunes U Youtube Kids Faktura Xl Pizzaportalpl Jedzenie Online