Inteligentne głośniki sprzedają się coraz lepiej
statni rok obfitował w liczne skandale związane z pogwałceniem prywatności przez producentów inteligentnych asystentów wbudowanych w głośniki. Mimo to tego typu systemy z roku na rok sprzedają się coraz lepiej. Według najnowszego raportu firmy Canalys w trzecim kwartale bieżącego roku sprzedano 28,6-miliona inteligentnych głośników, co stanowi ogromny, bo niemal 45% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym (2018). Bezapelacyjnie największym graczem na tym rynku jest firma Amazon, która odpowiadała za 36,6% wszystkich sprzedanych w tym okresie urządzeń. Na kolejnych miejscach są Alibaba, Baidu, Google i Xiaomi, z których każdy dzierży od 12% do 13,6% - szczegóły poniżej.
Pozostali producenci, w tym Apple dostarczyli na rynek około 3,6-miliona sztuk głośników – 12,5% udziału w rynku. Należy przy tym zauważyć, że niemal wszystkie wymienione w zestawieniu firmy odnotowały ogromny wzrost sprzedaży za wyjątkiem firmy Google, która sprzedała o 40% mniej urządzeń niż przed rokiem. Wynika to z polityki cenowej amerykańskiego giganta, który podobnie jak Apple celuje w segment premium.