Nvidia pokazuje Quake 2 bez Ray Traicingu i z Ray Tracingiem

W trakcie konferencji GeForce Developer Conference (GDC), do prezentacji możliwości Ray Tracingu w grach komputerowych Nvidia postanowiła wykorzystać Q2VKPT, czyli kultową strzelankę Quake 2 przeniesioną do nowego API Vulkan i wzbogaconą o efekty globalnego oświetlenia dzięki wykorzystaniu Ray Tracingu. Nvidia wykorzystała Q2VKPT prezentując różnicę pomiędzy grą włączoną bez śledzenia promieni oraz z włączonym śledzeniem promieni. Trzeba przyznać, że efekty przechodzą najśmielsze oczekiwania, a bark oświetlenia zachowującego się identycznie z naturalnym to faktycznie istotny i dotychczas brakujący element na drodze do zbliżenia się realizmu grafiki 3D do rzeczywistości.

Nawiasem mówiąc, za przeniesienie Quake 2 do API Vulkan odpowiada polski programista Krzysztof Kondrak, natomiast implementacja biblioteki VK_NV_ray_tracing to dzieło Christopha Schieda.