Nvidia udostępni RayTracing na kartach z serii Pascal

W trakcie konferencji GeForce Developer Conference (GDC) Nvidia poinformowała, że w kwietniu udostępni sterowniki, które dodadzą obsługę techniki DirectX Ray Tracing na kartach z serii Pascal (od GeForce GTX 1060 w górę) oraz na kartach z serii Turing pozbawionych jednostek sprzętowych RTX, czyli modeli GTX 1660 i GTX 1660 Ti. Dzięki temu, efekty śledzenia promieni będzie można uruchomić także na kartach starszych lub wolniejszych niż najnowsze modele GeForce RTX, a podstawową różnicą pomiędzy śledzeniem promieni uruchomionym na kartach RTX, kartach Turing bez jednostek RTX i kartach Pascal będzie wydajność.

Dla przykładu, w grze Metro Exodus przy włączonym Ray Tracingu GeForce GTX 1080 Ti ma uzyskiwać 18 klatek na sekundę, w porównaniu do 61 klatek na sekundę generowanych przez GeForce RTX 2080. Wszystko dzięki wykorzystaniu do obliczeń dodatkowych jednostek RT, Tensor i INT32, dzięki którym przy włączonym śledzeniu promieni budowa pojedynczej klatki ma być około 3-4 krotnie szybsza niż w przypadku kart z serii Pascal pozbawionych tych jednostek. 

Pośrodku pomiędzy serią RTX a Pascal pod względe wydajności DirectX Ray Tracing uplasować się mają karty z serii Turing bez jednostek RT, czyli modele GeForce GTX 1660 i GeForce GTX 1660Ti, które dzięki obecności dodatkowych jednostek INT32 mają generować klatki prawie dwukrotnie szybciej od Pascali.

Nvidia posłużyła się przy okazji barwnym przykładem dla zobrazowania różnicy pomiędzy serią Pascal a Turing - twierdząc, że przy użyciu architektury Pascal uzyskanie 60 klatek na sekundę w Metro Exodus przy włączonym Ray Tracingu wymagałoby stworzenia układu graficznego złożonego z 35 mld. tranzystorów upakowanych na powierzchni 1324 mm2, a wskaźnik TDP takiej karty wynosiłby 650W. 

Z obsługą DirectX Ray Tracing na kartach bez jednostek RT jako pierwsze zgodne będą tytuły wykorzystujące silniki Unreal Engine 4.22 oraz CryEngine 5.5.

Przy okazji producent podkreślił, że jego zdaniem śledzenie promieni to największa innowacja w grafice gier komputerowych w ciągu ostatnich 15 lat.

Lista kart która otrzyma sterowniki z obsługą DirectX Ray Tracing:
NVIDIA Titan V
NVIDIA Titan XP
Titan Titan X
NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti
NVIDIA GeForce GTX 1080
NVIDIA GeForce GTX 1070 Ti
NVIDIA GeForce GTX 1070
NVIDIA GeForce GTX 1060 6 GB
NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti
NVIDIA GeForce GTX 1660

 

Udostępnij artykuł na swoich mediach społecznościowych:


Kategorie: Muzyka | GSM | Programowanie | Edukacja | Biuro i firma | Narzędzia | Multimedia | Internet i komunikacja | Grafika | Dom | Bezpieczeństwo
Popularne programy:
7 Zip Adobe Acrobat Reader Dc Adblock Apache Openoffice Blender Brave Ccleaner Daemon Tools Lite Davinci Resolve Directx 12 Directx11 Discord Driver Booster Fat32 Format Free Mouse Auto Clicker Geforce Experience Gimp Gog Galaxy Google Chrome Google Finance Google Lens Huawei Health Hwinfo64 Hwmonitor Instagram Internet Explorer 11 Internet Explorer Java Se Runtime Environment Karta Ikea Family Languagetool Logmein Hamachi Media Player Classic Microsoft Authenticator Microsoft Edge Microsoft Net Framework Microsoft Office 2016 Microsoft Office Microsoft Teams Monitor Burz Mozilla Firefox Mp4 To Mp3 Converter Mpk Krakw Rozkad Jazdy Msi Afterburner Musescore Nero Burning Rom Notepad Obs Studio Openofficeorg Opera Pogoda Icm Protonmail Putty Portable Qbittorrent Radar Lotw Realtek High Definition Audio Reverso Rufus Samsung Smart Switch Mobile Scrabble Speedfan Steam Strava Teamviewer Telegram Tiktok Tumacz Polsko Angielski Tvn24 Go Tvp Stream Uber Eats Food Delivery Ubisoft Connect Ublock Origin Virtualbox Vlc Media Player Windows 10 Windows 11 Home Edition Windows 7 Service Pack Windows 7 Windows 81 Windows Media Player Windows Winrar Zdjcia Google Bluestacks Brawl Stars Epic Games Launcher Roblox Drzewo Genealogiczne Ii Flashscore Livesportspl Itunes U Youtube Kids Faktura Xl Pizzaportalpl Jedzenie Online