Viking City Builder - Ray Tracing wykorzystany w RTS-ie

Twórca gry Viking City Builder, który nie dwano pokazał pierszą prezentację swojego dzieła, tym razem podesłał video i screenshoty z tego, co udało mi się osiągnąć dzięki Ray Tracingowi. Wybrano Unreal Engine 4 jako silnik dla Viking City Builder, mając na uwadze jego możliwości graficzne. Możemy dzięki temu zobaczyć, jak technika renderingu działa w Viking City Builder. Ray Tracing generuje znacznie dokładniejszy i bardziej realistyczny efekt niż tradycyjne metody oświetlania sceny w produkcji gier.

Wykorzystuje również fizyczne aspekty świata gry i może nawet symulować różne efekty optyczne, takie jak odbicia i w moim odczuciu pomaga ożywić świat wirtualny i czyni go bardziej wiarygodnym. Wykorzystanie Ray Tracingu wpływa niestety negatywnie na wydajność, ale mam dobrą wiadomość. Gra będzie oferować wsparcie dla DLSS2. Dzięki tej technice dostajemy ogromny skok wydajności o nawet 40% przy dodatkowej poprawie jakości obrazu.

Szczegóły gry na store.steampowered.com
 


(kliknij, aby powiększyć)