Microsoft również pracuje nad wdrożeniem DirectML i chwali się rezultatami

AMD już jakiś czas temu zapowiedziało przygotowanie technologii, która mogłaby konkurować z rozwiązaniem Nvidii jakim jest DLSS2. Podobnie jak u zielonych chodzi przede wszystkim o wykorzystanie sieci neuronowej do poprawiania jakości skalowanego w górę obrazu wyjściowego. Gra jest warta świeczki, bo zastosowanie tej techniki jest znacznie szybsze i mniej zasobożerne niż rendering obrazu w docelowej rozdzielczości (np. 4K). Główną różnicą, jaka dzieli rozwiązanie AMD od tego, jakie proponuje Nvidia jest jego otwartoźródłowość i ogólna dostępność dla wszystkich zainteresowanych partnerów. Jednym z nich jest Microsoft, który na własną rękę rozwija DirectML i chce niebawem dodać tę technologię do API DirectX.

To oznacza, że za jakiś czas zobaczymy opisywaną technologię nie tylko na PCtach ale i konsolach z rodziny Xbox. Ponoć pierwsze próby są bardzo obiecujące, czego dowodem ma być poniższy zrzut ekranu pochodzący z Forza Horizon 3. Po prawej stronie widzimy na nim standardowy supersampling, a po lewej obraz przetworzony z wykorzystaniem ML Super Sampling. Różnicę widać gołym okiem.